Mitä kävi mielessä 70-luvun poliittisen laululiikkeen Kaj Chydeniuksen dominoimassa alalla kappale ”Nathalie”, tyyliin ”Syttyi vallankumous, koitti vapaus, jne…”, niin kävi mielessä katsoa hakukoneella hakutermistöllä ”Vapauta minut, Natalia”, niin törmäsin somevaikuttaja Natalia Oonan kotisivuun, ja selasin piruuttaan sisältöä.

Siinä määrin varmaan jotain aika hyviäkin tuloja voi Natalia tienata noilla bloggaus-teemoilla, mitä tyylikkäänä nuorena hienostoportaan päivänvalon blogisisällön omaavan esimerkiksi tyyliosiossa on ainoastaan maailmankuuluja arvokkaita brändituotteita, joiden merkeissä Natalia poseeraa tyylikkäissä ympäristöissä edustavan oloinena naisena. Siinä määrin tajunnut kaupallisen puolen blogipitämisestä hyvällä tavalla.

Sitten nämä naisten matkailumajoitus yms. kohteet tämän Natalian tyylisillä naisilla oli juuri sitä ja matkailuvinkit, mitkä sopii noiden merkkioutfit -brändien kanssa 1:1-teen, eli ehyt yrityskuva-profiili tuon kuvaston perusteella, mitä nainen esittää sivuillaan. Jopa matkailuvinkki hänen seuraajilleen, jotka lienee samaa yhteiskuntaluokkaa olevat kukkaroa rassaava tyyli standardina myös Praha lomakohteena kevätaikaan, Prahaan Natalian mukaan kannattaa matkustaa keväällä.

Vastaavia blogiartikkelikategorioita on miessukupuolen edustajillekin arvobrändien markkinointiyhteistyönä varmaan saatavila, mutta tiedä lainkaan tuosta somevaikuttamisen diileistä, miten ne toimii käytännössä, missä niitä voi tehdä, ja varmaan nyt jotkin kriteerit ja palkkion kuittaamiseen siinä kmpanjassa on ehdottomasti varmaan asetettu tiukat rajaehdot ainakin sen suhteen, mitä arvobrändiä tavoittelee markkinointiyhteistyö-diiliä. Ei se maailma kiinnosta itseäni, lähinnä vanhan koulukunnan jo museorekisterissä puolitoistatuhatta lähdeviitettä kaikkineen omaavana rahvaan edustajana täysin kaupalisen koulutuksen kirjanoppineisuus periaatteita sovellan täysin epäkaupallisessa toiminnassani, niin ei kyllä kiinnostakaan ja miellän lähinnä mitä jalkapallo maailmaa seuraan lähinnä Euroopan alueen liigoja, niin huippufutareilla on arvokkaat diilit noissa urheiluväline ja muissakin arvobrändien tuotekategorioissa, mitkä sitten yhdistetään ne merkit siihen jalkapalloilijaan.

Olen siinä määrin siinäkin vanhan koulukunnan edustaja, mitä käsitän, että ne diilit tulevat sitten jossain kohtaa tarjouksena sieltä brändin omistavan ja sitä myyvän emoyhtiöstä markkinointiosastolta, jos tulevat, jos katsovat, että joku tarpeeksi seurattu toimija sopii heidän johonkin tuotemarkkinointi-kampanjan brändiin sopii se henkilöprofiili sen brändin tunnettavuuden arvoa lisäävällä tavalla.

Ainakin Leo Fenderin sähkökitaroiden osalta perinteisesti diili toimii niissä merkin kanssa naimisiin päätyneiden juridisten sopimusten osalta parhaissa tapauksissa niin päin, se oli jo 1960-luvulla niin, varmaan ainoastaan niin. Tuskin se mihinkään muuttunut on, ja haluan pysyä siinä ymmärryksessä, että eihän se mihinkään ole muuttunut, vaikka teknologia nyt kehittynytkin jonkin verran 1960-luvusta pitäen.