Mitä tuli mainittua, että videopelit eivät ole mitään urheilua, vaikka nykyisin myos E-urheilu -termi on olemassa ja jonkinlaiset markkinat siellä, mitä olen miettinyt liiketoiminta-lähestymistavasta E-urheilua, se on syytä lopulta unohtaa.
Siinä E-urheilu joukkueessa on sama ansaintalogiikka ja toimii jotakuinkin sen voi ajatella urheilujoukkueena, ja pääosin pelkästään se joukkue saa rahaa sponsoreista, eli niinkuin urheilubisneksessä muutoinkin menestys tietää lisää liikevaihtoa. Ne, jotka pelaavat sitä peliä siinä joukkueessa, ja osallistuvat tapahtumiin, ja sponsoreiden kissanristiäisiin promoamassa niitä sponsoreiden tuotteita, niin voivat olla joukkueessa jollain pohjapalkka+provisio -pohjaisella tyosopimuksella rekrytoituna.


Sitten se tapahtuman järjestää jokin tapahtumayritys, joka sitten johtaa siihen, että siinä pitää olla se tapahtuma-areena.
Jos nyt ajatellaan jotain Harkimoa, joka käsittääkseni on lähtenyt E-urheilubisnekseen, niin mitä tulee tuohon E-urheilumaailman arvotoimitusketjuun, eli Supply Chainiin, niin Harkimon yritysten liikevaihto nousee jokaisen tuon arvoketjutoimitusvaiheessa olevan toimijan ollessa aktiivinen ja joka vaiheessa.


Mitä Harkimo on erittäin kokenut urheilubisneksen tekijä, mies on rakentanut jäähalleja ympäri Eurooppaa, ja varmaan on osakkaana niissä tapahtuma-areenoilla, ja sitten tapahtumajärjestäjä - yrityksissä, tai hänellä, vai Joel Harkimolla on oma, joka myos on siinä mukana, ja sitten vielä joukkue, josta tulee tuloja.


Voisi kuvitella, että Harry Harkimo on tällä metodilla tekemässä tätä liiketoimintaa, koska mieshän on sitten huipulla siinä ketjussa, ketä lopulta nostaa suurimmat tilit, jos joukkue menestyy.

Tiivistettynä E-urheilubisneksen eniteetit, joita tuli edellä esille:
-joukkue, sponsori
-tapahtumajärjestäjä, tapahtuma-areena
-tapahtuma-areena, sponsori